Ανάβαση στον Σμόλικα

Φωτογραφίες από την ορειβατική μας διαδρομή στον Σμόλικα. Μια διαδρομή που κάναμε στις αρχές (στις 5) του περασμένου Νοέμβρη οι Λάμπρος Γιαννακός, Γιώργος και Μιχάλης Ζαμπάκος.

Την ημέρα εκείνη ξεκινήσαμε το πρωί από το χωριό μας και με αυτοκίνητο πήγαμε στις Πάδες Κονίτσης. Από εκεί ακολουθήσαμε τον χωματόδρομο που ανηφορίζει προς τον Σμόλικα, ως το τέλος του σε μια στάνη που βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 1900μ. Εκεί αφήσαμε το αυτοκίνητο μας και αρχίσαμε το περπάτημα. Πήραμε το καλά σηματοδοτημένο και ευδιάκριτο μονοπάτι της περιοχής. Αρχικώς προορισμός μας η Δρακόλιμνη που βρίσκεται σε υψόμετρο 2200 μέτρων και στην οποία φτάσαμε ύστερα από πεζοπορία περίπου 40 λεπτών, διανύοντας ένα όχι και πολύ δύσκολο, ούτε και ιδιαίτερα ανηφορικό κομμάτι.

Όταν φτάσαμε στην όμορφη αυτή αλπική λίμνη του Σμόλικα κάναμε μια ολιγόλεπτη στάση για να θαυμάσουμε το τοπίο και για να πάρουμε και τις απαιτούμενες ανάσες. Παρότι εκείνες τις ημέρες ο καιρός ήταν πολύ καλός με έκπληξη είδαμε και ότι σε κάποια σημεία τα νερά της Δρακόλιμνης είχαν αρχίσει ήδη να παγώνουν.

Ο κυρίως στόχος μας, η κορυφή, μας περίμενε και έτσι γρήγορα πήραμε ξανά το μονοπάτι και κατευθυνθήκαμε προς τα εκεί. Το δεύτερο αυτό τμήμα της πορείας μας ήταν σίγουρα πολύ πιο κουραστικό αφού ήταν και πολύ πιο ανηφορικό. Η θέα βέβαια προς τις γύρω περιοχές μοναδική και μας αποζημίωσε για την όποια ταλαιπωρία.

Χρειάστηκε ακόμη 1 ½ ώρα, ίσως και λίγο παραπάνω, πεζοπορίας ώσπου να καταφέρουμε από την Δρακόλιμνη να φτάσουμε στην κορυφή του Σμόλικα, του δεύτερου ψηλότερου βουνού της Ελλάδος που ορθώνεται στα 2637 μέτρα.